FAQ

Vanliga frågor om företaget och alla svar du behöver för att komma igång med att upptäcka nya dofter.

S:Du kommer att få en Parfum-parfymflaska; vi är verksamma inom att komponera parfymer, inte sälja varumärkesparfymer.

Disclaimer: Vi vill förtydliga att vår parfym- och oljelinje inte är kopplad till eller stöds av några av de designervarumärken eller tillverkare som nämns i våra produktbeskrivningar. Varumärkena och upphovsrätterna som är förknippade med dessa märken tillhör enbart deras respektive ägare. Vi använder designernamn/varumärkesnamn endast för jämförelseändamål för att ge våra kunder en uppfattning om våra produkters doftkaraktär och doftackord. Vi vidtar stor omsorg för att säkerställa att våra produkter inte gör intrång på varumärkes- eller upphovsrättslagar.

S: Vi levererar vanligtvis inom 1 till 5 arbetsdagar, beroende på väderförhållanden och andra faktorer. Vi strävar efter att leverera inom nästa arbetsdag efter att beställningen har lagts (exklusive helgdagar). Vi kommer att kontakta dig för att bekräfta leveransdatum och tid innan leveransen.

S: Doftens hållbarhet kan variera beroende på faktorer såsom klimat, tyg material, pH-nivå och antalet sprayningar. Du kan hitta den specifika hållbarheten för varje parfym på dess respektive produktsida.

S: Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning eller, vid uppdelad leverans, den sista delen av din beställning.

Produkten eller produkterna får inte vara testade eller använda. Om du ångrar ditt köp kan du inom ångerrättsperioden antingen skicka beställningen i retur eller meddela oss skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten. Du kan skicka returen med valfri fraktfirma och du som kund står själv för returkostnaden. Vid en retur, vänligen maila oss på info@parfums.se för att efterfråga ett returformulär som du skriver ut, fyller i och lägger med i returpaketet. Vill du veta mer kring ångerrätt och retur hittar du mer information i våra KÖPVILLKOR.

S: Om parfymen är oöppnad och inte har testats, har du 14 dagar på dig att returnera produkten enligt vår ångerrätt.

Observera att du som kund ansvarar för returfrakten och kan använda valfri fraktfirma. Vid retur, vänligen kontakta oss på info@parfums.se för att få ett returformulär som du skriver ut, fyller i och inkluderar i returpaketet. För mer information om ångerrätt och retur, vänligen se våra KÖPVILLKOR.

S: Tyvärr erbjuder vi inte byte av dofter. Om du vill byta till en annan parfym behöver du returnera den doft du inte gillar och lägga en ny beställning för den doft du önskar.

Observera att parfymen som returneras inte får vara testad. För mer information om hur du gör en retur, vänligen se vår KÖPVILLKOR.